پیش نوشت: این تمرینهای کوچک مؤثر برای نوشتن را از سایت شاهین کلانتری آورده ام.

 

1-فقط سه خط بنویسید گرما را ترجیح میدهید یا سرما را؟

الان تیرماه است و دما بالای پنجاه درجه. این گرما برایم سردرد، حالت تهوع و ورم دست چپ را به ارمغان می آورد. بعد از این گرمای تن و روح سوزاننده، خنکی کولر split را دوست دارم و هنگام سرما، گرمای شومینه (با فاصله ی مناسب از آن) در یک روز بسیار سرد. من دومی را ترجیح میدهم.

 

2-فقط سه خط درباره ی کارهایی که دوست دارید یکبار آنها را امتحان کنید بنویسید.

کارهایی هستند که دوست دارم یکبار امتحانشان کنم اما فکرمیکنم بعدا پشیمان میشوم از انجامشان. و کارهایی که برایم سراسر هیجان و آدرنالین است مثل بانجی جامپینگ، فکر نمیکنم جرأتش را داشته باشم. و اگر حرف زدن کار حساب شود، دوست دارم یکبار همه ی حرفهایی را که باید میگفتم و نگفتم، بگویم.

 

3-فقط سه خط بنویسید چیزهایی که مانع خلاقیتم میشوند عبارت اند از: 

ننوشتن؛ کلمات برای من شبیه خمیرِ بازی هستند که تقریبا میشود آنها را به هر شکلی درآورد. ننوشتن به این خمیر انجماد میدهد.

ترس؛ ترس از سطحی بودن و کامل نبودن. 

نخواندن؛ خواندن کتابهای مناسب، شبیه هر قطعه ای از پازل است و کنارهم قراردادن هرکدام از این تکه ها  تصویری جدید خلق میکند.

 

4-فقط سه خط بنویسید: نظر شما در مورد سحرخیزی چیست؟ 

مدتها بود بعد از اینکه ساعت، صبح را فریاد میزد، سریع خفه اش میکردم و به زمین و زمان فحش میدادم. اخیرا میزان این عصبانیت خیلی کمتر شده.

یاد این بیت افتادم؛

خواب نوشین بامداد رحیل                     بازدارد پیاده  را  ز  سبیل

 

5-فقط سه خط درباره کلمه یا عبارتی که به بهترین شکل ممکن شما را توصیف میکند، بنویسید.

(در دفترم نوشتم.)

 

6-فقط سه خط درمورد رابطه تان با تلگرام بنویسید.

اخیرا یازده کانال و گروه از تلگرامم را حذف کرده ام، اما همچنان اسیر او هستم و تقریبا اولین و آخرین برنامه ای که از موبایلم چک میشود، تلگرام است. بعضی وقتها چیزهای خوبی از او یاد میگیرم اما بارها شده که نسبت به او احساس خوبی نداشته ام.

 

* در یک پست دیگر ادامه اش را مینویسم.